Tuesday, February 28, 2012

Saya Penyokong Kerajaan Yang Memerintah Pada Term Itu

apa maksud kenyataan keramat salafi ni?

aku sokong kerajaan yg memerintah pada sesuatu penggal pilihanraya?

maksudnya, aku hanya sokong pemenang, winners dan aku tidak akan sokong losers atau yg kalah.

maksudnya di sisi salafiyah dalam politik simpel aje, siapa saja yg menang, maka itulah yg layak mendapat sokongan aku.
ini pemikiran yg tertuang dalam kitab abd karim barjas,  sebab tu di zaman dulu, sayyidina Husin bin Ali atau Abdullah bin az-Zubair tewas kerana mentaliti orang ramai ketika itu ialah sama spt di atas, aku sokong pemenang pada term itu, yakni anakcucu amir Mu`awiyah bin abu Sufyan. parti Ummayad.

Ini manhaj politik yg dipegang oleh kebanyakan salafiyah moden hari ni. Kita akan sama-sama saksikan reaksi mereka jika anwar ibrahim berjaya membentuk kerajaan pada PRU 13 nanti, apakah stand mereka akan berubah...

No comments: