Thursday, February 2, 2012

Radd isu asal perkahwinan adalah berbilang isteri (10) :tegak benang basah

Setelah berhempas pulas dijelaskan oleh ust syatibi bin uda, si aku hamba-Nya, masih bersikeras menetapkan pendiriannya:
(mengikut rekod, aku hamba-Nya (AHN) ni seorang perempuan, tapi dari gaya perbahasannya, ada lelaki yg hijack ID beliau..kohkoh)
Sebab tidak mungkin perempuan melayu terakhir akan membuat suatu ketetapan yg anih begitu!
Ketetapan muktamad AHN: HUKUM ASAL DALAM PERKAHWINAN IALAH BERBILANG BINI
Berikut rumusan  AHN:
Nikah 2,3,4. Kalau takut tak adil; 1. Asal nikah poly, hukum nikah mubah. Kalau takut tak adil;1, tidak mempengaruhi asal dan hukum nikah
Apakah anda tidak merasa ragu2 dengan kenyataan AHN?
Berikut adalah kenyataan yang paling sahih dari nas AQ, amalan Nabi Muhammad saw yg MONO selama 26 tahun dengan Khadijah,  dibantu oleh akal sihat dan Uruf serta naluri manusia: bahkan pengamal tegar polig di syabab 2.0 mengatakan ia pendapat JUMHUR, Nah ini dia.....
Nikah 1 ler dulu. Kalau mampu (seks dan ekonomi), boleh berlaku adil dan memenuhi syarat2 penguasa, kawinlah 2,3 dan 4. Asal nikah MONO, hukum nikah mubah.
Kan cantik dan harmoni tu..
saya rumuskan siapa yg berfahaman spt AHN tidak menghormati wanita dan tidak berpijak di alam nyata. Buktinya, apa yg diimani oleh AHN tidak pernah diamalkan oleh kaum salaf assoleh dan tidak mengambil kira perubahan tempat, realiti dan masa. Taraf wanita sekarang jauh sudah celik agama kecuali AHN yang masih melihat wanita sebagai komoditi yang diperdagangkan dan diperalatkan lelaki.

No comments: