Friday, May 11, 2012

La Tahzan 166-1: Bahkan Orang Kafir pun ada Tingkatannya , حتى الكُفَّارُ درجاتٌ

في مذكراتِ الرئيسِ (جورج بوش) بعنوان (سيرةٌ إلى الأمامِ): ذكر أنَّه حضر جنازة برجنيف)، رئيسِ الاتحادِ السوفيتيِّ في موسكو، قال فوجدتُها جنازةً مظلمةً قاتمةً، ليس فيها إيمانٌ ولا روحٌ. لأنّ (بوش) نصرانيٌّ وأولئك ملاحدةٌ

terj:  Dalam Bibliografi  mantan Presiden USA ( yang ke 41, George W Bush) berjodol "Moving Ahead" (Maju Ke Hadapan) ada menyebut kisah ketika dia menziarahi jenazah mendiang mantan Presiden Kesatuan Soviet (Leonid Ilyich Brezhnev, m. 1982) di Moscow.  Bush telah membuat komen: "aku melihat jenazahnya hitam kelam, tidak ada padanya iman dan ruh." Bush mampu berkata demikian kerana dia seorang Kristian sedangkan Brezhnev adalah seorang Ateis lagi Komunis. Sikap Bush tepat dgn Firman Allah SWT:

وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى

AQS al-Ma'idah, 05:82 [Dan sesungguhnya kamu dapati yang paling dekat persahabatannya dengan orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Sesungguhnya kami ini orang Nasrani"]

فانظرْ كيف أدرك هذا مع ضلالِهِ انحراف أولئك ، لأنَّ الأمر أصبح نسبيّاً فكيف لو عَرَف بوش الإسلام ، دين اللهِ الحقِّ ؟!

terj: Cuba lihat bagaimana orang seperti Bush tahu bahawa (Brezhnez) itu sesat, walhal, dirinya sendiri pun belum tentu lurus!  Cuba bayangkan bagaimana jika Bush mengetahui Islam itu agama Allah yang benar?!
 وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الإِسْلاَمِ دِيناً فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ

AQS Ali `Imran, 03:85 [Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi].

No comments: