Thursday, December 1, 2011

Radd atas Topik Poligami 2: utk TD

Raja Poligami ada bermadah...hehehe

nurulfirdausi wrote:
Saya tidak bersetuju dengan kenyataan poligami is distruptive in nature, poligami menyebabkan anak-anak membesar dalam konflik yang buruk….
Ulasan TD:  Ambo pong tak setuju. Sikit pun tidak. Pada ambo, itu ialah kata-kata orang yang cuba menampak burukkan poligami, kata-kata orang yang TIDAK PERNAH mengalami kehidupan berpoligami pun. Orang yang tidak berpoligami tiba-tiba tolong merasa risau mengenai masalah dalam poligami, sedangkan orang yang berpoligami hidup senang lenang, tanpa perlu belas kasihan dari sesiapa.
 Ulasan thtl: Lagi sekali dua poligamis tersalah faham apa yg kawe maksudkan dgn disruptif. Ia merujuk kpd uruf di Malaysia, dalam keadaan umat Melayu mmg rata-rata tidak mengamalkan poligami (termasuk DYMM Raja2 Melayu dan PM malaysia) dan Malaysia tidak ada perang sejak 60 tahun, maka kedudukan gender adalah seimbang buat masa ni. Kalau ianya tidak disruptif, sudah tentu, penguasa akan memberi laluan yg mudah kpd yang bercita-cita utk mengamalkan poligami. Khabarnya di Perlis memudahkan, Terengganu memudahkan prosedur, Kelantan pun memudahkan, Pahang pun memudahkan, tapi walaupun mudah, isi beberapa borang dan temuduga mesti kena hadir juga di mahkamah.

Yang kedua: tuduhan thtl menampak burukkan poligami. Itu tuduhan yg liar, yang thtl maksudkan ialah lelaki yang kasar dan ganaz dengan IsOne, ingin mendominate kejantanannya dan kemachoaannya ke atas Isone untuk berkahwin satu lagi. itu je. Ini juga tujuan Mahkamah syariah, ia adalah bertujuan mencari lelaki yg genuine ingin berpoligami dari poligamis yang tidak layak berpoligami, yg telah guna kuasa VETO utk berpoligami.  Ketika berkahwin dgn Isone dulupun dia mmg tidak layak, maka bila time poligami, maka dia mmg jauh sekali dari layak, Jika dia layak, maka apa yg dia perlu risau. kawinlah senyap-senyap...kohkoh

yg ketiga: Ini lucu...
sedangkan orang yang berpoligami hidup senang lenang, tanpa perlu belas kasihan dari sesiapa.
saya tahu TD mmg senang lenang sekarang. Bini banyak mmg indah, sebab tu Allah hadkan kpd FOUR shj, sebab tu juga, Allah beri umpanan kpd sapa yg mati syahid, dijanjikan dengan 70 orang bidadari...tapi untuk menikmati senang lenang tsb, the untold story disapu masuk bawah carpet...hahaha.
Memang betul ujian awal anda boleh berpoligami ialah seperti yg TD selalu sebut, bela 8 anak ayam baru menetas dalam rumah dan cuba lihat samada anda mampu lena atau tidak. Memang TD mampu lena, tapi 99% lelaki tidak mampu lena, malah mereka akan memusnahkan anak2 ayam tsb...kohkoh. Itu mmg satu indikator yg tepat.
Lelaki yg mampu tidur dengan jeritan dan tangisan 8 ekor anak ayam, adalah lelaki yang dikatakan dalam peribahasa China..Thick face Black Heart  atau dalam bahasa melayu, pekakkan telinga, just DO IT.

No comments: