Wednesday, December 14, 2011

Faktur yang menyelamatkan thtl dari jin

Apabila keluarnya blog yg khusus utk Radd (mengkritik Ilmiah) terhadap thtl. Saya agak terkejut dan bercampur gembira kerana jika ia ikhlas utk radd saya, mmg itu adalah suatu anugrah dan rezki, Jika radd tsb ada tujuan fitnah dan kejahatan dan maksiat, maka jika kita tidak salah, Allah akan melindungin kita.
 Antara Maunah terbesar yang telah menyelamatkan saya ialah pemilihan Nick oleh pemilik tersebut. ketika mereka merancang di sebuah rumah untuk memusnahkan thtl, maka mereka dalam keadaan gelak ketawa ingin memilih apakah nick yg baik punya utk impress audience.

Maka kerana niat mereka jahat, maka Iblis telah membisikkan nick itu mestilah ada unsur kesetanan, maka mereka sebulat suara memilih nick Jin. utk mencantikan lagi nama jin supaya tidak ketara sangat, ada lah mamat sekor tu menamakan apa kata boss, kita namakan boss, JIn kacang. kenapa kacang? sebab boss sukan makan kacang ngan yin? kah kah kah, kepala otak engkau mmg bergeliga. engkau nak apa sbg hadiah nanti, blackberry, samsung Note? 

Maka mereka setuju menamakan nick mereka Jin Kacang. penjemanan itu dgn izin Allah telah menandakan kegagalan beliau. Jika memilih nama2 yg soleh, sudah pasti amat sulit saya menumpaskannya. Maka maunah dan pertolongan Tuhan yg tidak disangka dari langit ialah kesilapan penjenamaan mereka. dan selepas itu, saya tidak menoleh kebelakang, kerana jenama melambangkan niat dan sikap mereka terhadap saya. Jin kacang akhirnya telah memakan diri mereka sendiri.

Mereka membuat makar, maka Allah pun membuat makar juga. tapi Allah sebaik-baik penipu daya.

Ya Allah aku bersyukur kepadamu, hanya dengan jenama saja, rancangan mereka telah gagal sama sekali utk menjejaskan diriku, cuma tercalar sahaja. tapi tidak mengapa.

1 comment:

muhammad said...

harap THTL tabah dalam serangan user JinKacang dan konco-konconya. Semoga ALlah memberikan kemenangan kepada pihak yang dianiaya.