Sunday, October 27, 2013

Identiti Jin Kacang akhirnya terbongkar

Sudah dua tahun selepas saya membuat lapuran Polis di balai Polis Subang Jaya terhadap pemfitnah cyber yg menggunakan nama JinKacang (JK). Akhirnya, mereka berjaya menjejaki IP JK dan saya tidak terkejut kerana beliau ada dalam senarai suspect saya. Beliau ialah ahli AFN 1.0 yg menggunakan nama samaran Sun WuKong. Beliau bersama isterinya Nasibah dalam AFN 1.0. Nama sebenar beliau ialah Kamaruzaman Abdul Wahab. Buat masa ini Jin Kacang menggunakan nama samaran UstazLove pada akaun Twitter dan Blogger dan menjadi pakar rujuk agama. Anda boleh melayari blog UstazLove (www.ustazLove.com) dan twitter UstazLove utk melihat gelagat beliau. Bukan saya saja yg difitnah, bahkan beberapa orang lagi dan mereka bercadang menyaman civil terhadap Kamaruzaman @ UstazLove @ SunWuKong @ Jin Kacang di atas beberapa jenayah cyber yg dilakukan selama ini. sepandai-pandai jin terbang, akhirnya Jin Kacang berjaya di bawa ke muka pengadilan tidak lama lagi.

11 comments:

ardP said...

Sunwukong yang guna avatar gambar monyet tu kan syaikh?. Kecoh sekejap AFN dulu kes hutang tak bayar dan penipuan melibatkan wang. ingat.. ingat.. huhu

THTL said...

Ya, itulah orgnya. Bila dia kena sikit dgn saya sbg Moderator kat afn 1.0, dia terus dendam dan melancarkan serangan peribadi melalui nick JinKacang. Menurut Bukit Aman, dia telah ditahan reman dan kini bebas dgn jaminan Polis sebelum di dakwa atau pelbagai tuduhan.

ardP said...

Sepandai-pandai tupai melompat.. moga dia mendapat pengajarannya

zdaum said...

Semuga menjadi iktibar

Abu Yusuf said...

Betul ke pak? Tgk fesbuk dia baru bertunang. Fb pun consistent je..

THTL said...

AY,
Jin Kacang mmg sahih ustaz kamaruzaman aka ustazlove

kalau AY kontek dia, habaq kenapa tak balas tweet thtl??

mmg dia bertunang dgn nurse yg kerja di hospital Jeddah, saudi arabia

Abu Yusuf said...

Ooo... dia ada kat fb ana tu pak.. hehe. Nanti ana komen kat wall dia insyaAllah. Dgr2 januari balik sini? Nanti kita minum lagi ya.

purnamanila said...

apa fb beliau

THTL said...

Ya AY, January balik, flight 15 Jan.
Nak gi visit rumah jin Kacang dgn IO, PDRM Subang Jaya.

THTL said...

twitter dia, @UstazLove

Abu Yusuf said...

Ok insyaAllah.